Fika, veganism, tatueringar och sexism

Igår var jag och fikade med fina Ellen och Julia. Men innan fikan impulspiercade Julia sig i näsan, och jag passade på att fixa tatueringstid på Nikila, men tatueraren skulle ringa upp snart för en tid! Längtarrrrrrr.

Idag gick jag också och fikade med finfina Madde, och vi satt och pratade i säkert två timmar. Hur mysigt som helst.

Tog bussen hem, för jag hade min fina Håkan Hellströmkasse fylld med tung alkohol och det blåste förfärligt. På bussen satt det två tjejer bakom mig, och den ena tjejen var tydligen vegetarian. "Jag dricker mycket mer mjölk nu, för att få i mig protein" sa hon. Och jag tänkte: Hur långt har du tänkt egentligen? "Tror du att mjölkkossorna är så mycket lyckligare än köttkossorna? Och tror du verkligen att du inte klarar dig utan mjölk? SVENSKA FOLKET ÄR MATADE MED EN MASSA JÄVLA MATMYTER. Och så blev jag lite arg, men jag vågade inte säga något. Sedan sa skitungen: Alltså, jag fattar verkligen inte hur man kan vara vegan, de äter ju typ bara sallad. NEJ FÖRFAN DET GÖR VI INTE. Det finns minst tusen veganska rätter. Fan att jag inte vågade vända mig om.

Och för att klaga ännu mer så är Lars Kagg världens mest sexistiska skola. De hade gjort en jävla skylt där det stod: "War is for pussies, Rugby is for men" inför Rugby turneringen. Blev så jävla arg. Snacka om att förstärka könsterotyper och utesluta kvinnor.

Puss.


Kommentarer
Postat av: Axel Källström

Vegetarianerna kanske inte var vegetarianer av empati för djuren? Finns ju faktiskt andra anledningar som folk väljer att inte äta kött.

2011-08-30 @ 21:18:57
Postat av: Vic

mycket mer än tusen, finns ju ett näst intill ändlöst sätt att kombinera mat. Måste ju finnas mycket mer än 1000 ät bara vegetabiliska saker, och antalet kombinationer man kan göra med dom borde vara.... ja sjukt enormt

2011-08-31 @ 09:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0