Mys, sol och katter

Haft en jättefin helg med älskling, gos, grillning, pussar i mängder, Tv-tittande, promenader i solen, besök hos hans farmor och massor med kärlek. Och så har jag faktiskt pluggat en del. Jobbat lite i min arbetsbok, men principalemet pluggat franska. Har redovisning om utrotningshotade djur i franskan imorgon, nästan 2 a4 papper ska jag kunna utantill, det är jobbigt, men jag känner mig oövervinnlig när jag kan berätta flytande om jakten på Bengalisk tiger och om vilka åtgärder la commission européenne har vidtagit för att rädda vithajen, haha! Usch, fy vad nervös jag är.

Kvinnan jag ska bo hos i Frankrike hetter Anne-Antoinette Ruiz och gillar sport och musik. Fint namn, låter lyxigt på något sätt. Hoppas hon är snäll bara!





Katten heter Saga och var mobbad av sina tidigare kattkompisar innan Albins bror gav bort henne till Albins mamma. I början var hon jätterädd och satt inne i en garderob och tittade ut på oss med världens finaste ögon och vågade inte komma ut. Hon är fortfarande lättskrämd men har blivit mycket tuffare och påminner nog mer om en hund än en katt. Nu när det blivit varmt ute har vi börjat gå ut med henne i koppel i trädgården och planen är väl att hon ska kunna gå ut själv om ett tag. Världens finaste kissemiss.

Kommentarer
Postat av: Amanda

MEN VA XD Sista bilden liksom

2011-05-10 @ 11:36:36
URL: http://uggleklo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0