Hostel Costel in Amsterdamster

Hemkommen från en asmysig resa till Amsterdam, som min fina man bjöd mig på. Amsterdam är en asmysig stad, fina hus, fina kanaler, mysiga pubar. Lite väl mycket drogbutiker och kokainförsäljare på gatorna kanske, men annars var det asfint!

Har besökt Van Gogh museumet, ätit på en mysig veganrestaurang, varit på världens bästa pub och träffat en rolig amerikanare och en flintskallig man som dansade för oss och sjöng om sin flint, druckit absint på vår lokalpub med en asfull gammal bartender som kunde säga Spottkopp och Dagbladet.

Och så har jag besökt Red Light District, såklart. Det var ganska sorgligt. (och alla män där var assnuskiga, jag var typ den enda tjejen bland tusentals män)

Vi bodde på världens mysigaste hostel också, Hostel Cosmos. Låg centralt fast i en liten, lugn gränd. Asbranta trappor, och en katt som hette Simba. Personalen var astrevlig och det var billigt. Om ni ska till Amsterdam, bo där!

Dessa bilder är tagna med Albins mobil, så de är lite fula. Har även fotat med min analogkamera, så de bilderna lär väl komma när jag framkallat och scannat in dom. Om ett halvår eller så.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0